NL
Aanmelden 0
NL

Montreal, Canada, – 1 augustus 2024Leaseweb, een toonaangevende leverancier van cloudservices en Infrastructure as a Service (IaaS), heeft vandaag de lancering van zijn oplossing voor Object Storage in Canada aangekondigd. Object Storage voldoet aan de groeiende vraag naar schaalbare en veilige cloudopslag, zodat bedrijven grote hoeveelheden ongestructureerde data efficiënt kunnen opslaan en beheren, met uitzonderlijke belastbaarheid en beschikbaarheid.

Object Storage van Leaseweb is ontwikkeld als kosteneffectief alternatief voor de oplossingen van grote hyperscalers. Het product biedt bijzonder concurrerende prijzen, zonder concessies aan de performance of betrouwbaarheid. Dit maakt Object Storage een ideale optie voor bedrijven die hun opslagkosten willen optimaliseren, en die tegelijkertijd willen profiteren van de uitgebreide functies en uitstekende beschikbaarheid van de cloudinfrastructuur van Leaseweb.

Leaseweb Object Storage maakt gebruik van gangbare API's, zoals S3 en standaard internetprotocollen. Dat maakt het veiliger dan andere opslagvormen, en het bewaart gegevens redundant over drie of meer systemen in dezelfde of verschillende beschikbaarheidszones. Zo garandeert het een uptime van 99,99%.

De oplossing is gemaakt voor uiteenlopende moderne opslagbehoeften, met name in omgevingen voor cloud computing. Object Storage ondersteunt vereisten van toepassingen en gegevensarchieven, werkt als omgeving voor gegevens voor back-up en herstel, en als langdurige opslag voor datacontainers. Daarnaast is het ook geschikt voor effectieve opslag van data voor AI en machine learning. Met Object Storage hebben gebruikers de benodigde flexibiliteit om een opslag te implementeren die precies levert wat ze nodig hebben.

Roger Brulotte, CEO van Leaseweb Canada: “Leaseweb Canada biedt met trots een oplossing voor object storage die de behoeften van Canadese bedrijven centraal stelt. Canada loopt voorop met technologische innovatie, met name op het gebied van AI, wat een revolutie veroorzaakt in allerlei sectoren, waaronder media, gezondheidszorg, financiën en onderwijs. Deze sectoren blijven groeien, en Canadese bedrijven hebben een flexibel alternatief nodig voor de opslagoplossingen van hyperscalers. Er is steeds meer aandacht voor privacywetgeving, en daarom is het belangrijker dan ooit dat Canadese bedrijven erop kunnen vertrouwen dat hun data in Canada blijft. Met Leaseweb Object Storage kunnen we de bedrijven in ons land een toegankelijke, veilige omgeving bieden, met de flexibiliteit om hun opslag te integreren in hun bestaande infrastructuur.”

Klik hier voor meer informatie over Leaseweb Object Storage.

Leaseweb is een toonaangevende leverancier van Infrastructure as a Service (IaaS) met een wereldwijd klantenportfolio van 20.000 bedrijven van MKB tot enterprise-formaat. De diensten zijn onder andere Public Cloud, Private Cloud,  Dedicated Servers ,  Colocation,  Content Delivery Network , en Cyber Security Services supported Services ondersteund door uitstekende klantenservice en technische ondersteuning. Leaseweb beschikt over meer dan 80.000 servers en levert al sinds 1997 infrastructuur voor cruciale websites, internetapplicaties, e-mailservers, beveiliging en opslagdiensten. Het bedrijf beheert 28 datacenters in Europa, Azië, Australië en de Noord-Amerika, die allemaal worden ondersteund door een superieur wereldwijd netwerk met een totale capaciteit van 10 Tbps.

Leaseweb biedt zijn diensten aan via diverse Leaseweb Sales-entiteiten: Leaseweb Netherlands B.V., Leaseweb USA, Inc., Leaseweb Singapore PTE. LTD, Leaseweb Deutschland GmbH, Leaseweb Australia Ltd, Leaseweb UK Ltd, Leaseweb Japan KK, Leaseweb Hong Kong LTD en Leaseweb Canada Inc.

Ga voor meer informatie naar: http://www.leaseweb.com/nl

PR Contact:

Ineke Tiesinga