NL
Aanmelden 0
NL

Amsterdam, The Netherlands, 5 Juni, 2024 –  Leaseweb, een toonaangevende leverancier van cloudservices en Infrastructure as a Service (IaaS), kondigt de start van het initiatief voor de European Cloud Campus aan. Dit initiatief maakt onderdeel uit van de zogeheten "Important Projects of Common European Interest" in het kader van de Next Generation Cloud Infrastructure and Services (IPCEI CIS). Het doel is de ontwikkeling van een European Sovereign Cloud: een onafhankelijke cloud in Europese handen.

Met zijn Nederlandse wortels en hoofdkantoor en met 27 jaar ervaring in de industrie, speelt Leaseweb met trots een belangrijke rol in dit project – het grootste Europese project ooit voor cloudinfrastructuur. Onder IPCEI CIS zullen 100 Europese bedrijven uit 12 lidstaten een gedeelde cloud- en edge-infrastructuur opzetten voor Europa. Het European Cloud Campus-initiatief markeert een substantiële sprong voorwaarts in de reis van Leaseweb om een echte Europese Sovereign Cloud te ontwikkelen. Deze cloud zal bedrijven de kans bieden om deze technologie in te zetten om innovatieve toepassingen te maken, met een nadruk op datalocatie en eenvoudigere compliance met Europese regelgeving.

De European Cloud Campus sluit uitstekend aan bij de bestaande ontwikkelingen van Leaseweb. Het doel is om diensten te leveren die zeer schaalbaar zijn, energiezuinig, geautomatiseerd, verticaal geïntegreerd en in staat zijn om efficiënte multitenancy te bieden. Dit zal een bloeiend ecosysteem voor technologische ontwikkeling in Europa creëren. Het project belooft ook een positieve economische en maatschappelijke uitwerking binnen Europa. Het initiatief omvat onder andere samenwerking met NGO's, trainingsprogramma's voor nieuwe cloudexperts en partnerschappen met universiteiten. Hierdoor creëert het baankansen en investeert het in de ontwikkeling van deskundige professionals, en stimuleert het innovatie en ondernemerschap.

Robert van der Meulen, Director of Product Strategy bij Leaseweb: "Het is belangrijk voor ons dat we met de European Cloud Campus voorop lopen bij de bouw van een Europese cloud. Het toont onze toewijding aan innovatie en onze inzet om samen te werken met partners en open source projecten. Met deze infrastructuur kunnen bedrijven AI- en cloudtoepassingen direct hier in Europa ontwikkelen, waarbij ze voldoen aan de regels en tegelijkertijd innoveren. Dit is een mijlpaal voor ons en een geweldige kans voor groei en verandering in de wereld van de cloudinfrastructuur. We kunnen niet wachten om de resultaten te zien."

Ga voor meer informatie over dit initiatief naar de  European Cloud Campus.

Leaseweb is een toonaangevende leverancier van Infrastructure as a Service (IaaS) met een wereldwijd klantenportfolio van 20.000 bedrijven van MKB tot enterprise-formaat. De diensten zijn onder andere Public Cloud, Private Cloud,  Dedicated Servers ,  Colocation,  Content Delivery Network , en Cyber Security Services supported Services ondersteund door uitstekende klantenservice en technische ondersteuning. Leaseweb beschikt over meer dan 80.000 servers en levert al sinds 1997 infrastructuur voor cruciale websites, internetapplicaties, e-mailservers, beveiliging en opslagdiensten. Het bedrijf beheert 28 datacenters in Europa, Azië, Australië en de Noord-Amerika, die allemaal worden ondersteund door een superieur wereldwijd netwerk met een totale capaciteit van 10 Tbps.

Leaseweb biedt zijn diensten aan via diverse Leaseweb Sales-entiteiten: Leaseweb Netherlands B.V., Leaseweb USA, Inc., Leaseweb Singapore PTE. LTD, Leaseweb Deutschland GmbH, Leaseweb Australia Ltd, Leaseweb UK Ltd, Leaseweb Japan KK, Leaseweb Hong Kong LTD en Leaseweb Canada Inc.

Ga voor meer informatie naar: http://www.leaseweb.com/nl

PR Contact:

Ineke Tiesinga